درباره لمینت دندان بیشتر بدانید

سه شنبه 9 ارديبهشت 1399
10:14
admin

درباره لمینت دندان بیشتر بدانید ، تقریبا می توان بیان کرد هر فردی تمایل دارد دندان های صاف، سفید و لبخندی جذاب داشته باشد، اما برخی افراد به دلایل متعددی از داشتن چنین نعمتی محروم هستند و ازصافی و رنگ دندان های خود راضی نبوده که سبب کاهش اعتماد به نفس آنها و عدم خنده کامل در اجتماع خواهد شد،

در این حالت یکی از شیوه های زیبا سازی دندان ها روش لمینت دندان ها می باشد، که امروزه بسیاری از افراد بخصوص سلبریتی ها از این روش برای ترمیم و زیباسازی دندان های خود استفاده می کنند.



لمینت دندان چیست؟


لمینت ها پوسته ای نازک بوده که بر روی دندان تراش خورده قرار می گیرند. برای هر فردی لمینت با توجه به ساختار دندانی وی به طور ویژه ساخته می شود. لمینت ها در تغییر رنگ، اندازه و طول دندان ها نقش بسزایی دارند.



چگونگی انجام لمینت دندان


در ابتدا ضخامت اندکی از دندان توسط دستگاه تراشیده می شود سپس از دندان ها قالب گیری می شود تا لمینت در اندازه مناسب برای فرد ساخته شود. در فاصله زمانی تراشیدن دندان و آماده سازی لمینت برای محافظت از دندان های تراش خورده از یک روکش موقت استفاده می شود و با آماده شدن لمینت، روکش موقت برداشته شده و لمینت بر روی دندان ها سوار می شود.



انواع لمینت


- لمینت سرامیکی : این گونه از لمینت ها از نظر دوام و ماندگاری رنگ و همچنین قیمت در سطح بالاتری از لمینت های کامپوزیتی قرار دارند، اما میزان تراش خوردگی دندان ها نیز در این حالت بیشتر است. البته در برخی از لمینت های سرامیکی جنس مرغوب میزان تراش مینای دندان بسیار کم می باشد.



- لمینت کامپوزیتی: این گونه لمینت ها قیمت پایین تری داشته و میزان تراش خوردگی آنها نیز کمتر می باشد.



موارد استفاده از لمینت های دندانی


- برای از بین بردن رنگ زرد دندان ها

- بستن فاصله بین دندان ها

- برای ترمیم دندان های لب پر شده و یا شکسته شده

- مرتب کردن دندان هایی که بهم ریختگی جزئی دارند.

- بلند کردن ارتفاع دندان ها


معایب و عوارض لمینت کردن دندان ها


- در صورت خرابی و یا ترک قابل تعمیر نبوده و باید به طور کامل تعویض شوند.

- در صورت تراش بیش از حد مینای دندان با افتادن لمینت دندان مواجه خواهیم بود.

- هزنیه های بالای لمینت

- در برابر دندان های طبیعی خیلی سریعتر تغییر رنگ داده و از حساسیت بالایی برخوردارند.

- برای دندان های پوسیده شده و یا دندان هایی که مدتهاست پر شده قابل استفاده نمی باشد.

- حساسیت بالا در برابر سرما و گرما و شکسته شدن با مواد غذایی سخت



نتیجه پایانی



توصیه می شود افرادی که دندان های خود را لمینت می کنند لازم است بهداشت دهان و دندان خود را بیش از پیش رعایت نمایند و از نخ دندان بیشتر استفاده کنند. در ضمن در دوره های مشخصی به پزشک معالج خود برای چکاپ دوره ای مراجعه نمایند. یادتان باشد از دهان شویه های مخصوص لمینت استفاده کنید تا کمتر در معرض خرابی قرار بگیرند.

منبع: https://lastmod.com/%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D9%85%D9%88/%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF.html


[ بازدید : 505 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ffte است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]