گیاه چمن عروس

سه شنبه 9 ارديبهشت 1399
10:11
admin

گیاه چمن عروس ( هلکسین )، این گیاه به عنوان گیاهان زینتی به کار برده می شود که دارای برگ های ریز و به هم فشرده و انبوه می باشد که برای پوشش سطح بسیار زیبا هستد. زادگاه آن شمال ایتالیا و مدیترانه است. رشد این گیاه نیز زیاد است و در شرایط محیطی مناسب به سرعت رشد می کند. از این گیاه برای تراریوم ( باغ شیشه ای کوچک ) استفاده می شود. ارتفاع این گیاه حدود 15 سانتی متر و قط برگ هاش حدود 5 ساتنتی متر می شود.

نام علمی: Helxine Soleirolii


نام انگلیسی: mind your own businessن


خانواده: Urticaceae


نام های دیگر: خزه ایرلندی- اشک نوزاد




نیازها و شرایط نگهداری گیاه چمن عروس



این گیاه نیاز به رطوبت مداوم دارد نه اینکه خاک گیاه باتلاقی باشد بلکه خاک گیاه باید دارای نم و رطوبت همیشگی باشد. در آبیاری زیاد برگ های گیاه زرد می شود و خشکی را نمی تواند تحمل کند.


گیاه را در نور مستقیم قرار ندهید زیرا برگ هایش زرد می شوند و می ریزند. در نور کم هم برگ ها رنگ پریده می شوند و ساقه هایی دراز و با فاصله ایجاد می شود. سعی کنید گیاه که در مدت زمان زیاد در سایه قرار دارد به طور ناگهانی در معرض نور خورشید قرار ندهید.


دمای مناسب برای رشد گیاه 16 تا 24 درجه سانتی گراد است. کاهش دما باعث می شود برگ ها سیاه شوند. گرما زیاد هم باعث پژمردگی و ریزش برگ ها می شود. در فصل سرما و یخبیندان گیاه از بین می رود.


این گیاه خاک نقریبا اسیدی را می پسندد پس برای تامین این شرایط سعی کنید مقداری پیت موس را به خاک گیاه اضافه کنید.


کود این گیاه را در فصل بهار و تابستان هر دو هفته یکبار با استفاده از کودهای محلول گیاهان آپارتمانی استفاده کنید.


این گیاه با هرس کردن به خوبی رشد می کند.




آفات و بیماری های گیاه چمن عروس


حشرات: برای دفع آنها می توانید از سم حشره کش استفاده نمایید


برگ های سیاه نشان از سرمای زیادی می دهد . گیاه را به محل گرم تر انتقال دهید.


سوختگی برگ ها نشان از تابش زیاد آفتاب می دهد.


برگ های چروک یعنی گیاه کم آب است.


لکه هایی شبیه زنگ نشان از استفاده بیش از حد از مواد براق کنند شیمیایی است.



تکثیر گیاه چمن عروس



تقسیم بوته : می توانید در فصل بهار ریشه ها را به چندین قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را در یک گلدان مجزا بکارید.


قلمه زدن ساقه: می توانید تعدادی قلمه را در یک گلدان بکارید البته آن را در مکانی کم نور و روی آن را با نایلون بپوشانید به مدت یک هفته.


خوابانیدن: برای این کار میتوانید ساقه ها را به آرامی به سمت خاک هدایت کنید و مقداری خاک روی آن ها بریزید و سپس رطوبت خاک را تامین کنید بعد از مدتی ریشه ها رشد خواهند کرد و در نهایت آن را به گلدان جدید انتقال دهید.

منبع: https://cactushadi.com/%D8%A8%D9%84%D8%A7%DA%AF/%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87-%DA%86%D9%85%D9%86-%D8%B9%D8%B1%D9%88%D8%B3


[ بازدید : 463 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ffte است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]